Forum Karczma Łuczników Strona Główna Karczma Łuczników
Karczma Łuczników
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprawy organizacyjne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karczma Łuczników Strona Główna -> Auroci - krew podziemi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Sob 20:10, 27 Paź 2007    Temat postu: Sprawy organizacyjne

Tutaj za przyzwoleniem kochanych adminów będzie miała miejsce oddzielna sesja, w której ja będę MG, i wstępna lista graczy:
Erewis (tropiciel)
Feodaron (wojownik)
Zydar (druid)
Alcatraz (mag)


A teraz kilka wymogów i informacji:

- co do tworzenia postaci, którymi będziecie grali, polecam najpierw pomyśleć o osobowości naszego bohatera (czy będzie sadystą, czy też może dobrodusznym, dobrym, przykładnym obywatelem). Następnie dopasować odpowiednią klasę (dostępne są: barbarzyńca, bard, czarodziej, druid, kapłan, łotrzyk, mnich, paladyn, wojownik, tropiciel, zaklinacz oraz postacie wieloklasowe). Czy przed, czy po wybraniu klasy nadchodzi czas na wybranie rasy, na razie proszę się z tym wstrzymać, ponieważ jeszcze napiszę jakieś opisy dla „niewtajemniczonych”. Dostępne będą zapewne: ludzie, krasnoludy, elfy, gnomy, półelfy, półorki i jak ktoś coś wymyśli nowego, to pomyślimy.

-charakter: dostępne wszystkie wyodrębnione w DD (P - praworządny, CH
- chaotyczny, Z - zły, D - dobry, N - neutralny) np. PZ, CHB.

- postacie 2-poziomowe, jednak mechaniki nie będzie prawie w ogóle, tzn. poziom będzie ogólnym pojęciem wskazującym jak rozwinięta jest postać, a w czasie bitwy nie będziemy korzystać z tabelek, rzucaniu kośćmi (no chyba że będę sobie rzucał po klawiaturze), jedyne co będzie, to podział na atrybuty (podstawowe jednostki mechaniki sporej części gier fabularnych, w tym przypadku, jak i nie tylko, skorzystam z Podręcznika Gracza do Denguons & Dragons) mianowicie: siłę, zręczność, budowę, intelekt, roztropność (mądrość) i charyzma. Będą one w jakiś sposób odwzorowywać postacie i sporo pomogą w scharakteryzowaniu ich;

- atak (zadany cios), każdy ruch, gest jaki chcemy pokazać, należy przedstawić w formie barwnego opisu z wykorzystaniem licznych środków stylistycznych;

- religia – tutaj będzie trochę ciężej. Wasze postacie będą mogły być ateistami, jak i fanatycznymi paladynami, którzy z wykałaczką będą się rzucać na demony. Panującą sytuację opiszę razem ze światem;

- każdy będzie miał podstawowy ekwipunek dla danej klasy tzn. powiem każdemu osobiście, co będzie posiadać postać, ponieważ elfi mag będzie się nieco różnił od gnomiego wojownika;

- najważniejszym elementem jest opis postaci (wygląd, opis charakteru) jak i rozbudowana historia postaci. Nie przyjmę czegoś na wzór: „zostałem poszukiwaczem przygód, bo kiedyś orkowie zaatakowali miasteczko, w którym żyłem, zabili mi całą rodzinę i teraz wyruszyłem by się zemścić...” Najczęściej gracze tworząc historię postaci uśmiercają itp. rodziny, żeby sobie ułatwić robotę. Oczywiście jest to dopuszczalne, ale będę prosił o bardziej rozbudowane historie z sensownymi powodami, które zmusiły bohatera do tego, co robi. Na razie to sobie darujemy, ponieważ trzeba nieco wiedzieć o świecie, żeby móc stworzyć dopracowaną postać. Nie ma co się spieszyć, więc jak się zbierze drużyna to umieszczę mapkę i dam jakieś 2 tygodnie na zrobienie postaci;

- wszystko będzie przebiegać wg określonego scenariusza tzn. nie będę mówił wam na GG co macie robić (w żaden sposób nie będę wpływał na wasze postacie, chyba że będą pod wpływem jakiegoś czaru itp.), tylko ja będę tak kierował światem, by wasze postacie mogły się wykazać. Oczywiście pamiętajcie, że wy również nie możecie wpływać na postacie i rzeczywistość wokół siebie np. „robię zamach toporem i trafiam w...” – coś takiego jest niedopuszczalne w walce z równym sobie wrogiem, bo oczywiście pierwszego lepszego wieśniaka będziecie w stanie ciąć mieczem;

- w czasie gry nie będzie żadnej ustalonej kolejki w wypowiadaniu się – kto pierwszy ten lepszy. Obowiązywać będzie jedynie jedno – po waszych wypowiedziach, nie koniecznie wszystkich graczy, będę pisał skutki tego co robicie/co odpowiada jakaś postać itp. Oczywiście nie będę się wtrącał do dialogu między graczami;

- gdy będziecie się wypowiadać, proszę nie tworzyć jakichś „cudaków”, neologizmów i innych niezrozumiałych słów choćby zagranicznych – jest to niepotrzebne. Proszę bez przekleństw, czyli po prostu przestrzegać regulaminu. Błędy w pisowni będą traktowane jako zrobione specjalne;

- w trakcie sesji dialogi należy zaznaczać kursywą. Opis zachowań, czynności etc. pisać normalnie. Rozpoczynając każdą(!) wypowiedź/post należy za pomocą pogrubienia napisać imię naszej postaci i dopiero pod nią dalszy tekst, czasami można odbiec od tej reguły i napisać od razu post rozpoczynając zdaniem i w nim dopiero napisać imię naszej postaci (oczywiście zawsze z pogrubieniem). Proszę nie używać tej opcji do uwydatnienia czegokolwiek innego;

- wypowiedzi proszę pisać w trzeciej osobie (np. „Tharivol podchodzi i ...”, żeby dla innych użytkowników forum ta sesja wyglądało jak opowiadanie. To co myśli postać (rzadko się wykorzystuje, czasami nawet wcale) najlepiej umieścić w [kwadratowym nawiasie];

- karty postaci (atrybuty, opisy) proszę przesyłać w Wordzie na mój adres e-mail: [link widoczny dla zalogowanych];

- co do częstotliwości pisania nie ma jakiegoś krytycznego progu – najlepiej post, dwa na dzień. Nieobecności proszę mi wcześniej zgłaszać. Jeśli ktoś nie ma za wiele cierpliwości, to proszę przemyśleć (zresztą wszystkich o to proszę) decyzję z rozpoczęciem swojej przygody;

- jedno z najważniejszych przykazań gracza: należy odróżnić grę od rzeczywistości tzn. gdy któraś postać okradnie, zabije, pokłóci się z innym bohaterem, to nie dopuszczalne jest, żeby sprzeczka wpłynęła na osobiste kontakty między graczami;

- wiem że dla osób, które chciałyby wziąć udział w tej zabawie, a nie miały wcześniej kontaktu z tego typem rozrywki problemem jest praktycznie wszystko, niech piszą do mnie na GG: 10379243, wszelkie pytania proszę również kierować w tę stronę. Jeśli czegoś nie uściśliłem lub niezrozumiale napisałem to proszę pytać;


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Minos dnia Czw 18:14, 01 Lis 2007, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Nie 10:31, 28 Paź 2007    Temat postu:

Oczywiście wasze postacie mogą, a nawet powinny nazywać się inaczej, żeby jak najmniej utożsamiać je z wami graczami Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Zatem tak:
To wyżej jest to mapka Aknalir – jeden z dwóch kontynentów, który został skolonizowany – zwany również Nowym Lądem, przez wydarzania, które miały miejsce w przeszłości. Mianowicie legendy głoszą, iż 2 tysiące lat temu Ludzie Lasu wraz z Niebianinem (bogiem, który pozostał na Ziemi, by zachować równowagę życia z śmiercią) uciekli z Otyugh [czyt. Otjug] na Aknalir, bowiem zostali wygnani przez Pahranda – uznaje się go za brata Niebienina – pana śmierci i piekieł. Pahrand zażądał czegoś więcej niż tylko władanie światem zbesztanym przez ogień. Gdy zostało mu to odmówione, wyszedł z otchłani i przysiągł, że świat pogrąży się w chaosie jak podziemia.

Na pierwotnym kontynencie pozostały wszystkie inne nacje: ludzie, którzy wywodzą się od Ludzi Lasu, elfy i orki (uważa się, iż ich przodkami są ludzie i powstały w wyniku albo spaczenia przez demony, albo przejście w stronę natury), krasnoludy i gnomy.

O Ludziach Lasu praktycznie nie ma żadnych podań ani legend, z których można by wywnioskować ich wygląd. Podobno w Czasach Odwrotu, gdy pozostałe rasy z wyjątkiem orków uciekały z Otyugh, po przybyciu pierwszych okrętów na Aknalir, władcy przybyłych nacji zostali wezwani na zebranie przez Niebianina, jednak nie mówili praktycznie nic o tym, co widzieli, a jedynie powiedzieli czego żądają od przybyłych Ludzie Lasu z Niebianinem na czele.

Ludzi uznaje się za rasę, która powstała w wyniku buntu przeciw Niebianinowi, przez co są jedną z najbardziej dumnych i rządnych władzy ras. Ludzie rozbili się na trzy państwa: Tuut – pierwsze powstałe państwo, w którym wprowadzony jest stan wojenny, bowiem to na tych ziemiach orkowie przypłynęli w celu spełnienia przysięgi Pahranda. Mniejszym państwem jest Quarion – kraj, w którym specjalizują się najlepsi najemnicy oraz myśliwi. Ludzie są tam wyjątkowo wojowniczy i rasistowscy względem innych ras. Quarion było niegdyś włączone do Tuut, jednak ludzie znienawidzili niewolę, jaką tam wprowadzono i nie mogli znieść tego, że inne rasy chciały nimi rządzić (w Tuut częstym widokiem są elfy czy krasnoludy na wysokich stanowiskach urzędniczych). Bardzo ścisłe kontakty utrzymują z Chalcedon – państwem gnomów. Często widuje się oddziały gnomie z szeregami ludzi z Quarion. Amakir jest najbardziej zróżnicowany klimat, ludzie żyją tam w górach, na pustyni Veit, na równinach oraz w lasach. Osoby żyjące w tym kraju chcą uciec od wojny. Kraj ten jest słaby militarnie, choć gospodarką może dorównywać Tuut.

Elfy – jak już pisałem – pochodzą od ludzi, jednak ponownie wróciły do lasów. Nikt praktycznie im nie ufa. Niektórzy mówią, że razem z Niebianinem będą chcieli wypędzić przybyszów z Aknalir. Elfy zamieszkują Ivellios, który stanowi największą część kontynentu zamieszkałą przez przybyszów. O elfach chyba nie ma co dużo pisać, bo każdy kto choć trochę interesuje się fantasy wie, że są to istoty kochające las etc.

Krasnoludy zamieszkują Gorunn, który zajmuje spore terytorium, jednak jest w tym pewien paradoks, mianowicie krasnoludy zamieszkują jedynie góry, czasami wysuwają się na wyżyny, jednak na pewno nie przemierzają równin. Tak duże obszary dają krasnoludom pewność, że – jak to mówią – las na nich nie ruszy, a jeśli nawet to zauważą to. Krasnoludy nie graniczą z żadnym zaprzyjaźnionym sobie państwem, jednak czasami muszą przekraczać Ivellios, by dojść do gnomów. Często wybierają drogę przez pustynię, by nie zbliżać się do lasów.

Gnomy zamieszkują wyżyny i mniejsze góry w Chalcedon. Jak wiadomo krasnoludy nie przepadają za tajnikami magii, jednak gnomy wykorzystują ją w nieco inny sposób niż zwykli magowie. Gnomy są najbardziej zaawansowaną technicznie rasą świata. Inne rasy wykorzystują i uczą się władania magią, natomiast gnomy zamiast tworzyć kule ognia wykorzystują ropę, używają prochu, a co z tym idzie prymitywnych pistoletów i dział; zamiast uczyć się magii, tworzą magiczne przedmioty czy to przechowujące energię do przeróżnych maszyn, czy w jakichś innych celach. Co roku ludzie widzą opancerzone, małe ludziki o butelkowatych nosach maszerujące przez Kamienny Szlak na wojnę z Thook – orkami pod przywództwem Pahrand’a. Kamienny Szlak jest w ogóle ciekawym zjawiskiem. Został wybudowany przez gnomy w celu handlowania z Tuut i Quarion, a później dobudowano odcinek do Thook.

W miastach państw krasnoludów i gnomów praktycznie nie spotyka się ludzi czy elfów. Ludzie wolą trzymać się swoich granic, natomiast wszystkie wymienione rasy można spotkać głównie w Tuut, nazywanym Krajem Wszystkich Kultur.
Tuut jest jedynym krajem, gdzie na porządku dziennym można spotkać półorki. Powstali oni najczęściej w wyniku wojny i orczych podbojów. Są to istoty, które odziedziczyły chaotyczność swoich przodków, jak i po części inteligencję ludzi. Półorkowie czasami wyruszają na pustynie Veit (największe migracje były obecne około 500 lat temu, po kilkunastu latach wojny) tworząc tam klany i swoje osady. Praktycznie nie zagrażają im tam żadni wrogowie, bo mimo iż jest to obszar elfów, to ci nie wkraczają na piaski.

Półelfy są dość nie określoną rasą. Mogą się utożsamiać z ludźmi lub z elfami. Nie jest nieśmiertelny, ale i nie żyje zbyt krótko (około 500lat). Jest to rasa, która zamieszkuje głównie Tuut - kraj, w którym elfy można spotkać praktycznie wszędzie.

Jak na razie chyba wystarczy ten opis. Obszary, gdzie będziecie grali, będą bardziej szczegółowo opisane. Wydaje mi się, że będziecie zaczynać w Aust (w Tuut), ale jeszcze nie jestem pewny.
Zatem przemyślcie na razie jak będą się zachowywały wasze postacie, jak będą reagować na różne sytuacje np. w karczmie, następnie dopasować wedle upodobania rasę, później klasę i dopiero zacząć wymyślać historie postaci.

Co do bogów:
każdy wie, że istnieją siły nadprzyrodzone, które władają światem. Istnieje dwóch bogów, którzy jeszcze stąpają po świecie: Niebianin oraz Pahrand. Pozostały zastęp bogów liczy sobie nawet ponad 100 - każda rasa ma swoje bóstwa, każda klasa, oraz prawie każda dziedzina życia (rzemieślnicy, alchemicy itd.).
Jeśli wasze postacie nie będą ateistami (w historii postaci najlepiej by było uwzględnić, dlatego jest tak, a nie inaczej), to proszę powiedzieć mi jakie bóstwo (opis) najbardziej odpowiadałoby danej postaci, a ja podam kilka przykładów.

Jak macie jakieś pytania i pomysły to piszcie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Nie 13:53, 28 Paź 2007    Temat postu:

Zatem proszę przez tydzień jeszcze pomyśleć o postaciach, po przesyłać mi historie etc. i zaczniemy Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Feodaron




Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trześn

PostWysłany: Nie 13:56, 28 Paź 2007    Temat postu:

Można by dodać tez postacie zrobione w tym programiku, co do karczmy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Nie 14:01, 28 Paź 2007    Temat postu:

Ano, to jak już wszyscy będą gotów, to wstawi się w pierwszy post sesji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Wto 16:35, 30 Paź 2007    Temat postu:

Atrybuty
Jak już gdzieś pisałem, wyróżnia się:
Siłę – umięśnienie, najważniejsza dla wojowników, barbarzyńców, paladynów, tropicieli oraz mnichów, ponieważ pomaga im zwyciężać potyczki.
Zręczność – refleks, zręcznośćXD, główna zdolność łotrzyków i łuczników, chociaż zwinni wojownicy, barbarzyńcy, mnisi, magowie również z niej skorzystają.
Budowę - zdrowie, wytrzymałość postaci, zwiększa pkt. wytrzymałości/życia, których nie będzie (opisowo będę mówił),
Intelekt – szybkość uczenia, zapamiętywania, ilość znanych języków, ważny dla czarodziejów – wpływa na ilość posiadanych czarów i ich siłę.
Roztropność - siła woli, zdrowy rozsądek, spostrzegawczość, intuicja postaci, najważniejsza dla kapłanów i druidów, ważna dla paladynów i tropicieli.
Charyzmę – perswazja, siła osobowości, magnetyzm postaci, atrakcyjność fizyczna, najważniejsza dla paladynów, zaklinaczy i bardów, ważna dla kapłanów, ponieważ wpływa na ich zdolność odganiania nieumarłych.
Teraz praktyka:
wartość atrybutu 10 jest standardowa dla zdrowego, szanującego się człowieka, 9 dla przeciętnego chłopa. Mniej oznacza ułomność, jednak zależy na jak dużą.
na starcie każdy atrybut jest na 8. poziomie. Można go zwiększyć za pomocą punktów –32 – które należy rozłożyć odpowiednio wedle tabelki:

wartość atrybutu/ilość przeznaczonych pkt.
7 - +1 [-2]
8 - 0 [-1]
9 - 1 [-1]
10 - 2 [0]
11 - 3 [0]
12 - 4 [1]
13 - 5 [1]
14 - 6 [2]
15 - 8 [2]
16 - 10 [3]
17 - 13 [3]
18 - 16 [4]
8 i mniej - 0
czyli jeśli chce się mieć siłę 16, należy z tych 32pkt. przeznaczyć 10pkt. na awans atrybutu i pozostaje jeszcze do rozdysponowania 22pkt.

A jednak bym zapomniał czegoś:
1. Co 4 poziomy można wybrany atrybut zwiększać o 1 np z 17 na 18, 9 na 10.
2. Z atrybutu wyciąga się swoiste wartości, które ja biorę pod uwagę (tylko je), przez co nie opłaca się za bardzo brać nieparzystych wyników atrybutów; te nowe wartości umieściłem w nawiasach w tabelce.

I jeszcze do drużyny: pamiętajcie, żeby drużyna była dość różnorodny, mianowicie żeby w skład nie wchodziło trzech wojowników i mag, bo co będzie z leczeniem i wykrywaniem oraz rozbrajaniem pułapek, które bardzo lubię Razz

Chyba już niczego nie ominąłem, a jak już to pisać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Śro 13:33, 31 Paź 2007    Temat postu:

Pokusiłem sie o zrobienie wam małej pomocy przy robieniu postaci:
Charaktery: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Czw 18:23, 01 Lis 2007    Temat postu:

Jak możecie, to prześlijcie mi jeszcze raz fotki swoich postaci na pocztę: [link widoczny dla zalogowanych] Wink
To jak zaczynamy jutro? Na razie nie musicie mieć jeszcze w 100% dopracowanych postaci, bo i tak nie będzie od razu bitwy (raczej). Historie postaci już prawie wszystkich mam, a to najważniejsze. Atrybuty jeszcze się zrobi (jak ktoś nie zrozumie albo będzie miał jakieś wątpliwości to gg;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Minos
Miś Gry =)



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Nie 13:18, 04 Lis 2007    Temat postu:

Hmmhm... coś tak cisza trochę się zrobiła, czy za bardzo zagmatwałem początek i nie wiecie co by zrobić, czy każdy sie boi jako pierwszy cokolwiek napisać Razz bo ja już sam nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karczma Łuczników Strona Główna -> Auroci - krew podziemi Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin